Swift, Apple tarafından Objective-C diline alternatif olarak geliştirilen yeni nesil açık kaynak programlama dilidir. WWDC 2014[1] konferansında duyrulmuştur.
Örnek kod
println("Hello, world") let people = ["Anna": 67, "Beto": 8, "Jack": 33, "Sam": 25] for (name, age) in people { println("\(name) is \(age) years old.") }
Swift neler getiriyor?
- İlk olarak söyleyebileceğimiz konu şüphesiz syntax. Objective-C‘nin ilk günden bu yana en çok eleştirildiği konulardan bir tanesi syntax’nın oldukça zor olmasıydı. Swift, Objective-C’ye göre çok daha sade ve kolay bir syntax’a sahip. Lua gibi script dillerini andırdığı ve bu bakımından birçok geliştiricinin Swift’e pozitif baktığını bunlara ek olarak daha önce Objective-C kullanarak yazılım geliştirmemiş ancak PhoneGap gibi araçlarla JavaScript kullanan yazılımcıların Swift ile native uygulama geliştirmeye sıcak baktığı forumlarda başlıca konuşulan konular arasında.
- Objective-C ile uygulama geliştirilirken Cocoa ile hem Mac hem iOS işletim sistemine sahip cihazlar için yazılım geliştirmek mümkündü, ancak buradaki handikap bunun için iki farklı kütüphaneler kullanmak zorunda olmanız ve neredeyse yeniden bir proje oluşturup yazmak gibi bir durumda kalmanız. Swift ile Cocoa’nın da yardımıyla birlikte tek kodla çok büyük oranda hem Mac hem iOS platformları için ortak uygulama geliştirmek daha kolay olacak.
- Objective-C’nin en zor ve can sıkıcı olarak nitelendirebileceğimiz alanlarından bir tanesi de Hafıza/Bellek Yönetimi (Memory Management) konusuydu. Swift’in en iyi yanlarından bir tanesi olarak sunulan bu konu ise, Hafıza/Bellek Yönetimi’nin arka planda büyük oran da halledileceği ve geliştiricilerin artık bu konu için daha fazla vakit harcamak ve üzerine düşünmek zorunda kalmayacak olması.
- Swift ile birlikte Xcode’a gelen en önemli yeniliklerden bir tanesi
de “Playgrounds”. Mevcut olarak iOS’a uygulama geliştirenler “Build
almak”
olarak adlandırılan konunun aslında can sıkıcı bir durum olduğunu çok
iyi bilirler. Swift ile birlikte gelen yeni Xcode’la birlikte artık
gerçek zamanlı (real-time) olarak projenizin mevcut durumunu kod
yazdığınız ekranda görebileceksiniz. Bununla birlikte ana kodunuzu
değiştirmeden, “playgrounds” üzerinde yazdığınız kodu düzenleyerek
yapacağınız değişikliklerin nasıl tepki vereceğini anlık olarak görmek
mümkün. Chris Granger tarafından Ocak 2012′de Kickstarter üzerinde Light Table
isimli bir proje tanıtılmış ve 316.720 dolar gibi bir bağış alarak
hayata geçmişti. Swift ile gelen playgrounds’ın Light Table’dan ilham
aldığını söyleyebiliriz.
Kaynaklar;http://webrazzi.comtr.wikipedia.org/